Att vara bra för någon annan.

2kommentarer

Jag funderar mycket just nu på vad det innebär att vara bra för någon annan. Ni vet, när man ändå känner enda in i själen att man vill att någon annan ska vara glad, må bra. Att ibland och kanske till och med ganska ofta sätta någon annan i främsta rummet. Det är svårt, ibland. Men kanske nödvändigt. Också jobbigt och rätt frustrerande. Men bryr man sig om någon sådär väldigt väldigt mycket så är det nog ändå bra, och värt det.
Ibland får man helt enkelt tänka på att det handlar om att vara bra för någon annan. Inte vara egoisitisk i sitt handlande. Det är det de handlar om. Att vara bra för någon annan. Det är vad det handlar om.

2 kommentarer

Anonym

17 Jan 2016 20:53

Ja, det mår man bra av så länge man inte klampar på sig själv <3

Svar: Det är sant <3
None None

mm

18 Jan 2016 11:24

Du talar ur mitt hjärta, gumman. Det känns så välgörande att vara där för nån annan, om man känner den annans uppskattning. Man växer inom sig själv och känner sig väldigt duktig, det behöver man ibland. Jag upplever det just nu för min iranska vän Sasan, hon har utnämnt mig till sin vän, och jag känner plötsligt ett enormt ansvar och blir samtidigt också väldigt rädd. Vad kan jag göra för henne om hon blir utvisad, vad är min vänskap värd då? Jag kan först leva upp till den om jag kan hjälpa henne vidare i det svenska livet vid asylbekräftelse, men nu? Inget annat än att vara där för henne! Pussi pussi

Svar: Ja du om någon vet ju <3
None None

Kommentera

Publiceras ej