En rubrik så klyshig som "efter regn kommer solsken"

1kommentarer

Jag är så nöjd med hur saker är just nu. Det känns så himla skönt att kunna säga det. Jag är alltid lite rädd för att säga sådant rakt ut, dels för jag inte tycker om när det låter som att jag "skryter" och dels för att jag är lite skrockfull av mig och inbillar mig att så fort man säger orden högt så kommer något hända som gör att det ändras.. hehe. Men nu vill jag verkligen säga det, säga att jag är nöjd. Efter en del turbulens i mitt liv det senaste så känns det som att allting för en gångs skull är stabilt, stabilt och säkert och bra. Då blir jag lugn. Det är liksom okej att det är stressigt och mycket att göra i skolan, att jag flyttade från Lund fast jag egentligen ville stanna och att jag får böka med planering in i minsta detalj för att få vardagen att gå ihop. För samtidigt som det är stressigt med skolan så känner jag att jag valt rätt och att jag lär mig så mycket. Samtidigt som jag egentligen ville vara kvar i Lund så har jag så mycket fint och viktigt här. Och samtidigt som jag måste planera allting så noga, så noga så vore det helt enkelt inte jag om det inte var så. Jag trivs med det. Jag trivs med att få pussla ihop tider och skriva i kalendern och ha fullt upp med aktiviteter och att i slutet på dagen kunna tänka "fan Frida, du klarade det idag med". Vissa dagar med lite mer turbulens än andra, men jag klarar det. Och ute börjar det bli vår, det blir ljusare och ljusare för varje dag. Jag har fina personer i mitt liv som får mig att le och hela jag bubblar av vårpirr. Vårpirr och tacksamhet över att saker nu är bra, över hur fint liv jag har. Och över att jag faktiskt kan sitta här och tala om det för er.

1 kommentarer

mm

27 Mar 2015 19:35

... och mitt i all denna turbulens vill din MM infria sin önskan att få träffa dig över antingen fika eller in liten middag i centrala Norrtälje. Vill bara att du vet att jag inte har glömt det, och nu när vi är hemma igen och jag vet att du snart reser bort och ...! vad sägs om måndag em, el tisd em el ons em? Pussi pussi - Svara gärna via sms el e-mail

Kommentera

Publiceras ej