Höstens ankomst

0kommentarer


Idag förvandlades plötsligt sensommaren till höst! Temperaturen skönk, det virvlade omkring löv på gatorna i den kalla vinden och det var plötsligt lite kallt med T-shirt och jeansjacka. Min schal från Åhléns invigdes i alla fall för första gången i år! Tog en pluggfika med Anna i klassen efter seminariet! Måste säga att vi var räääätt så effektiva ändå (om man borträknar några minuters fokustappande)
Som belöning och höstdagen till ära köpte jag påväg hem mitt första Yankee Candle med doften Soft Blanket! Luktar supermysigt, och tyckte verkligen det passade bra att ha som pluggljus invirad i filtar!
Åkte hem och gjorde mig lite lunch! Vaniljte, havregrynsgröt, macka med kassler och apelsin! Plus mitt ljus såklart :) Ett avsnitt supernatural, och sedan har ajg suttit och pluggat. Mår förresten lite bättre idag, bara det att snuvan har blivit värre. Förhoppningsvis håller sig förkylningen på denna nivå. I så fall har mina sjukknep i form av massa vatten, dag i sängen, tidig kväll och apelsiner hjälpt!!
 
Ikväll blir det matlagning med Ossian :) Sen ta det lugnt och sova tidigt, allt för att hålla förkylning borta.
 

Kommentera

Publiceras ej