Det är så skevt, allting är så skevt.

1kommentarer

Jag blir så himla frustrerad... vaknade idag, tidigare än jag behövde som vanligt, å tänker att jag ska börja med morgon med lite VeckoRevyn läsning. Kommer till deras sidor om träning, favoritsidorna enligt mig då jag tycker om att inspireras och läsa om andras mål och träningsvanor.Så har VeckoRevyn gjort en intervju med en tjej som driver en hälsoblogg.
 
I intervjun säger hon att hon tränar cirka 6 gånger i veckan och äter hälsosamt och att hon ofta får frågan om hon aldrig äter någonting onyttigt eftersom hon bara postar bilder på nyttig mat i sin blogg. I intervjun så säger hon att hon visst äter en pizza eller lite godis ibland, men att hon inte vill lägga upp bilder på det för hon tycker inte det passar in på hennes blogg då den ska framstå som hälsosam. Samtidigt säger en annan tjej i en intervju att hon aldrig skulle lägga upp en bild på en pizza på till exempel instagram, för det är onyttigt.
 
En en gång, VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SKEV VÄRLD VI LEVER I!? Allvarlig talat, jag förstår till hundra procent om du äter hälsosamt för du vill ha en hälsosam livsstil, det är asbra. Även de som känner att onyttig mat inte lockar å att de hellre äter en bullgursallad än en fet pizza på en fredagkväll, ibland önskar jag att jag kände likadant. Men att försöka gömma för folk, att man ibland äter onyttigt eller inte går till träningspasset fast att man borde då har det gått för långt! Jag skrev ett inlägg om detta för ett par månader sedan, och det här bekräftar bara det jag skrev; nämligen att vi lever i en värld av en påhittad perfektion. Fattar inte folk hur farligt det är? När vi inte ens kan lägga ut kan lägga ut en bild på en pizza för att det inte "passar in i ens livsstil och image" så har det gått för långt.
 
Hur ärlig är man då? Vad är det för bild folk har av ordet "perfektion" och varför är över huvud taget något att sträva efter? Vem vill allvarlig talat vara perfekt, med ett liv utan brister? Inte jag i alla fall. Sluta sträva efter något som inte existerar. Vill du driva en hälsoblogg med hälsosam mat och träningsinspieration, FINE! Det är hur bra som helst, jag älskar sånna bloggar, jag älskar inspirationen. Men frågan är, hur hälsosam är den bloggen läsarna börjar tvivla på sina egna "ofullständiga" liv. När läsaren ser sitt liv som ohälsosamt, dåligt och fel när det i själva verket bara är normalt.
 
Snälla, ni som vet att ni påverkar människor, ni som vet att andra inspireras av er och ser er som en förebild, gör något åt denna skeva bild. Variera er, var ärliga, var ine rädda för att lägga upp en bild på en pizza en fredagkväll. Jag lovar er, det kommer ENDAST uppskattas, och ni kan rädda så många själar där ute.

1 kommentarer

Vivi

10 Oct 2014 12:26

Så sant, så sant
Pok

Kommentera

Publiceras ej