All of me loves all of you

1kommentarer

I söndags tävlade vi med grabbarna igen, och en en gång gick det hur bra som helst! Silver i hopp och matta och brons i fristående. Hur roligt som helst, är verkligen stolt över dem!
 
Igår var en tung dag, för igår var min allra sista träning med mina fantastiska grabbar. Eftersom jag med största sannolikhet flyttar i höst så kommer jag inte att kunna vara kvar som deras tränare, och det skär i hela mig. För 6 år sedan fick jag förfrågan om jag ville bli hjälptränare till en killgrupp som skulle starta i föreningen. En förväntansfull och lycklig Frida mötte ett gäng vilda grabbar. Ett gäng vilda grabbar som knappt kunde göra kullerbytta, endast 3 och 4 år gamla. I 6 år i ur och skur har jag följt truppen. Från barngrupp till tävlingsgrupp, från hjälptränare till huvudtränare, från kullerbytta till volt, från rondat till rondat flickis. Killarna är mitt allt, och dem har fått mig att växa och gjort mig till den jag är. När jag har haft en usel dag är det dem som har fått mig på bra humör. Avslutningen igår var fantastisk, fick ett jättefint hallsband och örhängen från Edblads av alla. Även två jättefina kort och två fina bilder på hela truppen. Ni är mitt allt och jag kommer alltid att komma ihåg den här tiden med er ♥ Tack alla gymnaster och även föräldrar för dessa underbara 6 år.
 
Och på något sätt så är det ett ännu större avslut än så. Jag kommer till sommaren inte längre vara en del av Norrtälje gymnastik förening, något som varit största delen av mitt liv sedan 6 års ålder. Jag kan inte riktigt sätta ord och känslor på det, troligtvis för att jag inte riktigt förstått än. Det enda jag kan säga är att jag önska att alla fick uppleva en så stark gemenskap och sammanhållning. Känslan av att tillhöra någonting, att ha en plats där man hör hemma. NGF och gymnastiken har alltid varit mitt hem, stället där jag inte behöver tvivla på någonting för där är jag bara jag och där är allt bra. Jag är hundra procent säker att detta såklart bara är en tillfällig paus, för jag kommer komma tillbaka. Till mitt hem.
 
Men trots bara en paus så gör det ont i hela mig.
 
 

1 kommentarer

Vivi

04 Jun 2014 12:50

Lilla hjärtat ❤️ du har en härlig tid framöver och hemma är alltid hemma och kommer alltid att vara ❤️😘

Svar: Jaaa så är det! Men tungt är det allt! <3 :*
None None

Kommentera

Publiceras ej