Årsresumé, Juli- September

0kommentarer

Juli
Ojojoj Juli månad asså. Vilken månad, på så många sätt. Jag kämpade med mina uppkörningar, grät och var arg och hatade körkortet som jag aldrig fick över allt annat. Blev tröstad av Fredrik. Hade helt underbara dagar på stranden, supermysigt var det. Tränarmöte med grymma tränarna, picknick för att fira Fredriks födelsedag. Åkte longbord och packade för fullt, packade packade inför medelhavskryssningen, en utav mina bästa resor. Under 10 dagar njöt jag av sol och bad och värme, 7 av dessa placerad på himmelrikets båt. Här hade jag det sjukt bra, här badade jag varje dag, här blev jag brun som en pepparkaka, här var jag utan internet hela tiden, här började jag bry mig lite för mycket om någon.
Sedan kom jag hem, var hemma, packade om för att påbörja min andra bästa resa i mitt liv.
 
Augusti

I Augusti så spenderade jag de två första veckorna i himmelriket. Det var verkligen helt underbart, resan var över mina förväntingar, bättre än jag nånsin kunnat hoppas på. Jag fick göra allt jag ville göra, se allt jag ville se. Umgås med superfina människor. Jag övervann en stor rädsla och jag kommer nog aldrig glömma känslan när jag landade i Sverige två veckor senare, och kunde tänka "jag gjorde det. Jag fixade det". Den känslan är oslagbar.
Några dagar efter jag kom hem så drog skolan igång, vi blev välkomnade av våra lärare med en powerpoint på bilder från deras studenter. Vi fick sätta våra handavtryck på studentväggen och det blev väldigt tydligt att det här faktiskt är vårat sista år. Terminen kickade igång fort, med mycket aktiviteter. Bland annat konserten i Tele2 Arena, med Kent, Lars Winnerbäck och Robyn. Det var en upplevelse :)
Samtidigt så snurrade det ungefär en miljon tankar i mitt huvud. Jag tyckte inte om mig själv och mina tankar, jag kände för att hugga av mitt huvud och tårarna kom titt som tätt utan någon förvarning.
 
September
Hösten började närma sig, och September bjöd på en fantastisk sensommar. Trots detta blev det en jobbig månad, en månad där jag var tvungen att såra någon så himla mycket, på grund utav att man inte kan bestämma sina känslor. En månad där jag återigen stod ensam och förtvivlad, och en månad där jag en en gång var så tacksam över alla i min närhet som fick mig att må bra. Jag målade naglarna i häxfärger. Åkte på mitt första övernattningsläger med Minitjejerna, en grymt lyckad helg. Myste, myste, myste i sängen, och träffade fina Ronja som jag saknade så! Fick försenade födelsedagspresenter av Jojjo, Bebban och Bell. Sen får vi ju inte glömma att världens finaste pojke fyllde hela 1 år! Här fick jag även kontakt igen, med han som hade börjat betyda sådär mycket för mig. Och han fick mig att le varje dag, trots att jag knappt kunde, och trots att han var så himlans långt bort.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej