När det inte längre är tillräckligt att göra sitt bästa.

1kommentarer

Dagens höjdpunkter: träning med tjejerna, Nallen från pappa som låg på sängen när jag kom hem och oboy!♥
 
Det har varit en tuff dag. Jag har gått runt med en ständig klump i magen och gråten i halsen. Trots att skolan ändå gick okej. Trots att jag fick tillbaks en uppsats med ett B på. För vad gör man när man pluggar och pluggar och jobbar och jobbar för att få bra betyg, och det ändå inte räcker till? När alla lärare säger "du är duktig Frida, du är jätteduktig, varför kan du inte vara nöjd?". När duktig inte längre är tillräckligt, för det finns inte en chans att jag kommer in på psykologprogrammet med ett B på en uppsats, definitivt inte på flera. Och att göra mitt bästa räcker inte längre till, tydligen. Så då går jag runt med en klump i magen och gråten i halsen, för jag orkar inte prestera sådär hårthårt hela tiden i flera månader till, och sedan få det uppstoppat i mitt face på ett papper som säger att "nejdu, det var inte tillräckligt. Det var inte bra. Att vara duktig räckte visst inte".
 

1 kommentarer

jojjo

03 Feb 2014 21:58

Du är sjukt stark ändå som kämoar mot de du vill!! Ngn plan måste de ju ändå finnas, kmr säkert inte behövas lika högt betyg iom dr nya systemet.. iaf så är de inte kört, långt ifrån. Vilket kanske är de tuffa eftersom de innebär mera kämpa.. anyway så finns jag där och vrider mina hjärnceller brevid dig och peppar eller kramar, SNART TAR VI STUDRNTEN!! :D ♥

Svar: Tack kloka du! Snart tar vi studenten!!!
None None

Kommentera

Publiceras ej