Bara en massa nonsens

0kommentarer

Fredagen börjar lida mot sitt slut, och i takt med att minutrarna tickar på och klockan börjar närma sig midnatt så blir mina ögonlock allt tyngre. Och medan andra är ute och festar, eller hänger med någon kompis eller gät någonting annat spännande så sitter jag hemma utan att göra något märkvärdigt alls. Efter en tung vecka behövdes nog det, även om jag måste erkänna att det känns lite småsegt att spendera fredagkvällen framför Skavlan med en bok i handen. Lite... pensionärsvarning över det hela, måste jag nog säga.
 
Men det var vad kvällen bjöd på, och jag har ätit supergod middag. Kött, pommesfrites och bea. Jag har fått känna av tristess och för lite att göra, något som inte händer allt för ofta nu för tiden, och jag kan gå och lägga mig lagom sent, och förhoppningsvis känna mig utvilad imorn. Så kvällen har varit bra ändå, tycker jag. För man måste ha lite tråkigt ibland, tror jag faktiskt. Så säger alltid mamma, hihi.
 
Men är det inte konstigt hur jag har varit så stressad under veckan, och bara längtat efter denna fredagkväll, där jag bara skulle få sitta i soffan och ta det lugnt. Inga krav eller måste. Också när jag väl sitter där, så visst är det skönt ett litet tag, men efter bara några minuter kryper det i mig. Jag förbannar mig själv å undrar varför inte jag också hittar på någonting fartigt och roligt och galet, 18 år och full av energi som jag är (eller borde va). Det är konstigt. Sen tänker jag, och inser att en till inbokad grej den här fredagen hade troligtvis inte alls gjort någon nytta ändå, tvärtom. Hade jag hittat på något galet å planerat in ännu en grej så hade jag längtat efter soffan ändå. Herregud som jag velar, herregud vad jag skriver en massa nonsens. Om någon vill sammanfatta min poäng med detta inlägg, så varsågod, jag förstår den då inte i alla fall.
 
Kanske kände jag bara för att skriva lite innan jag skulle sova, och kanske är jag rätt nöjd med kvällen ändå. För jag bestämmer att jag ska va det. Kanske lönar det sig i längden att ha lite tråkigt, kanske var det precis vad jag behövde ikväll. För att hämta nya krafter.
 
Godnatt.
 

Kommentera

Publiceras ej