Årsresumé, Oktober- December + sammanfattning

0kommentarer

Oktober

Jag firade in Oktober med en hostförkylning. Gick hemma några dagar och myste i mysiga kläder, drack latte och te, bakade scones och skypade med han som bor sådär långt bort. Sen plötsligt, utan förvarning alls, så fick jag för första gången mitt hjärta krossat, av han som hade gjort mig så otroligt glad i en månad. Även om jag tycker att det förövrigt är ett jävligt fånigt uttryck, så kan jag nu i alla fall förstå vad det innebär. För aldrig har jag vaknat på morgonen och känt att det inte finns någon som helst anledning till att gå upp, å aldrig har jag gråtit så många tårar på en kväll. Inte fören då. Och en måndagkväll så messade jag Micke och skrev att han var tvungen och komma hem till mig, för jag visste inte vad jag skulle göra. Och det gjorde han, trots att han skulle åka till USA dagen efter och inte ens hade börjat packa.
Sedan tog jag en dag i taget, fokuserade på allt annat, älskade alla som var nära mig. Hade fuldagar och findagar. Tog extremt mycket bilder på mig själv. Tävlade med småtjejerna, som tog hem 2 medaljer. Men usch vilken jobbig månad.
 
November
November var en månad av blandade känslor. Det hände mycket roligt, jag var bland annat och såg Imagine Dragons live, en grym upplevelse. Det var okej att börje jul och vintermysa, md clementiner, te och tända ljus.
Firade Halloween med sköna människor, och även om kvällen inte blev precis som vi tänkt oss så var det en bra kväll. Åkte kryssning med ännu fler sköna människor, galet rolig dag och kväll.
I skolan stressade jag, och i takt med att uppsatserna och proven blev fler och svårare, så blev min hjärna lite för full på all information, logistik, och känslor och en dag i skolan så pallade jag inte alls mer. Ingenting kändes roligt, tårarna bara rann och rann, och trots att jag hade så mycket att se fram emot så kunde jag inte känna någon glädje. Jag antar att det är sånt som händer, när hjärnan blir lite för full och tiden lite för knapp.
I mitten på månaden så tog jag äntligen med mitt körkort, och den friheten och lättnaden är svår att sätta ord på. Några dagar senare fick jag en halsfluss från helvetet, och bloggen låg nere i över en vecka. Trots körkortet och peppiga konserter så var helt enkelt November en tung månad.
 
December
Äntligen juletider! Åt risgrynsgröt till frukost mest hela tiden. Spenderade även mycket tid i gympahallen, dagsläger med mina killar samt titta på JSM i uppsala bland annat. Finaste Ronja bodde här några dagar, något som helt klart förgyllde min tillvaro! Jag kom en en gång underfund med att livet är så sjukt orättvist ibland, och att det suger att inte kunna göra något åt saken. Hade några deppdagar, pekade fuckyou åt kameran trots att man inte får och försökte hänga med i alla förvirrande danssteg.
Tillslut blev det äntligen lov. Och julafton. Min julafton var så fin, hos mormor och morfar firade vi den med min fina släkt! Röd klänning bar jag, och superfina julklappar fick jag. Inte många dagar efter satte jag mig på ett tåg till Göteborg. Firade in det nya året, umgicks med min bästa vän, och festade mest hela tiden kändes det som. En otroligt bra vecka!
 
Mitt år 2013
Det tog lite tid.. Men nuså e det klart! Min sammanfattning. Helt ärligt, så är jag inte helt nöjd med 2013. Måååånga fina stunder finns det, inte minst de fina resor jag fick uppleva, det väger utan tvekan upp. Men det har också varit så många stunder av förvirring, ledsamhet, tårar, ilska och misstag. Jag är missnöjd över den jag har varit under år 2013. Och visst låter det deppigt och tråkigt, men så är det. Och visst har jag lärt mig massor utav allt som 2013 har fört med sig, saker som jag nu kan bära med mig resten av mitt liv. Allt kommer jag bära med mig.
 
Jag ser fram emot fortsättningen av 2014, och jag ska se till att det blir ett riktigt bra år. Jag har så mycket framför mig under detta år, och det ser jag fram emot. 2013 fick bli ett år som hjälpte mig å se till att resten av mina år blir bra. Jag antar att det behövs också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej