Rastlös

1kommentarer

Jag känner mig rastlös i själen! Inte rastlös sådär som man kan känna sig när man har tråkigt, en dag eller två, utan liksom... rastlös efter nånting större. Jag vet inte riktigt vad och jag vet inte hur jag ska beskriva det.
 
Jag vill åstakomma någonting, jag vill spela roll. Jag vill vara och bli nånting stort och vara viktig. Jag vill skapa nånting, vara nåns klippa, vara speciell. Orka med det lilla extra och känna mig duktig.
 
Jag vet att jag känner såhär lite då och då, och jag kan inte riktigt komma ihåg vad jag brukar göra för att det ska kännas bättre. Ofta pyssla med något som är viktigt men ändå roligt, och det endaj ag kan komma på just nu är att fixa med allt inför kommande termin när det gäller killgruppen. Men det kan jag inte göra nu för jag ska inte vara deras tränare kommande termin. Så jag ligger på soffan å gör ingenting å kan inte komma på vad jag ska göra för att det ska kännas bättre.
 
Jag behöver spela roll, jag behöver ha en roll. En roll där jag skapar och åstadkommer någonting. Hur ska jag klara mig utan min tränarroll nu ett helt halvår? Utan min roll som viktig, min roll som jag är så säker på och känner mig så hemma i.

1 kommentarer

mm

16 Aug 2014 15:05

Jo, Frida, varje människa lever med behovet att "vara nån" och kunna göra nytta. Du kommer att hitta din nisch när du gör dig behövlig inom nationen och sedan ägna din tid åt att plugga. Under livets gång kommer du att vara behövlig som hustru, mamma, inom ditt yrke och de första åren efter du har blivit far- eller mormor. Min egen erfarenhet är för ögenblicket att jag har passerat allt detta och lever just nu i den situationen som du beskiver i ditt inlägg: fullkomligt "utan". Känns tomt, men man får tänka tillbaka o gläds åt det vad man har haft! Ta det lugnt, som jag skrev i en dikt för dig, titta framåt! Pussi pussi

Kommentera

Publiceras ej