Nervositetens demoner

0kommentarer

Usch ikväll är jag så himla nervös! Dagen då jag flyttar kommer allt närmre, och det är bara så himla himla läskigt. Bara att flytta hemifrån är en stor grej och jag ska flytta flera supermånga mil bort, börja plugga på högskola som jag inte kan ett skvatt om och träffa människor jag aldrig träffat förut. Så mycket att ta in! Och nu är det bara några ynka veckor kvar.
 
För er som inte vet (jag har kommit på att jag inte varit så tydlig med detta här på bloggen) så ska jag börja plugga en fristående kurs i psykologi. Detta innebär att du (förhoppningsvis) lär dig grunderna i psykologi och att kursen är slut den 18 januari, alltså efter en termin. Jag ska bo i ett korridorsrum i Vildande som ligger i Lund. Ossian, min kusin, kommer också flytta dit för att plugga en fristående kurs vilket känns extremt skönt. Boven till hela denna idé kan man väl säga är Niklas, som redan bor där nere och har gjort sedan ett antal år tillbaka. Så ligger det till.
 
Som ni säkert förstår så är känslorna otroligt blandade. Jag är äckligt nervös samtidigt som det ska bli så fantastiskt kul! Jag är supertaggad på allt nytt som detta kommer innebära, alla erfarenheter jag kommer få. Att få leva och bo på egen hand, göra och bestämma själv.
 
Men ikväll är det nervositeten som dominerar. Den gnager i hela mig, och inget jag gör tycks få det att försvinna just ikväll. Men jag antar väl att det får va så ibland, när du ska påbörja ett nytt spännande kapitel i livet.
 
 
 
Denna låt är min taggningslåt till Lund, och den kan jag lyssna på kvällar som dessa. Eller när jag vill för den delen. För åh, jag tycker texten stämmer så himla bra in på mig, i alla fall nästan allt!

Kommentera

Publiceras ej