Framtidstankar

0kommentarer

Också var torsdagen slut! Torsdagen med det superfina vädret! :) Heeeela dagen har det varit klarblå himmel och sol ute :) Hoppas det håller i sig till helgen! Har pluggat på ganska bra i skolan idag tycker jag.. Nu är det bara imorn kvar, sedan helg. Haha, blev en lugn vecka! Har bara gått tre dagar :P Men det är skönt med en lite mjukstart tycker jag.
 
Nu ikväll har jag fixat allt sånt där som måste fixas. Småsaker. Har mailat, kollat upp massa saker om tävlingen som mina grabbar ska tävla snart, tittat på utbildningar. Utbildningar. Högskoleutbildningar. Det låter sjukt. Vuxet. Lång bort, men ändå lite för nära. Nästa vecka ska vi välja individuella val till trean. Och det låter ju inte så speciellt. Om det inte vore för att våra val faktiskt spelar roll för vår framtid. Det blir så verkligt, och det gör mig lite rädd. Att man om ett och ett halv år, står där på egna ben. Man har inte längre någon som säger åt en vad man ska göra. Samtidigt väldigt spännande.
 
Det är ca 3 och en halv månad kvar av terminen, av tvåan. Sedan går jag in på mitt sista år. Gosh. Och nu måste jag plugga arslet av mig, för att lyckas. Det känns värsta jobbigt, samtidigt osm jag blir lite sporrad. Jag vill klara det, jag vet att jag kan. Jag vill inte gå ut gymnasiet om ett år och tre månader å veta att jag hade kunnat göra bättre. Jag vill gå ut och känna att jag lyckades, orkade kämpa hela vägen. Det är ett av mina mål, och om jag kan gå ut med den känslan, så är jag mer än nöjd.
 
Tankarna fladdrade visst iväg lite. Så det brukar bli när man är trött och bloggar. Men det är ju viktiga tankar. Även om det är ett litet tag kvar, så ligger dem ju där och gnager. Och då blir allt bara ännu mer verkligt när man klickar sig in på studera.nu och letar högskoleprogram i Lund och Göteborg. Haha jag skulle kunna skriva om det här hela natten! Men jag väljer att sluta här :) Hoppas er dag var fin!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej