Bara för att jag har en vän som citerar texter ur vår favoritbok, för att få mig på bättre humör.

0kommentarer

Jag har velat skriva ner så mycket idag, men inte vetat vart jag ska börja. Det har varit en seg å jobbig dag, trots ett väldigt fint väder. Efter mycket grubblande och tänkande kom jag fram till att inte skriva något inlägg alls. Sen slog jag på ett One tree hill avsnitt, och samtidigt skriver min fina vän till mig. Och då kom jag på att jag visst vill skriva.
 
Bara för att jag har en alldeles egen, fin och speciell vän som bryr sig. Som lyssnar och frågar hur jag mår. Som uppskattar allt så mycket mer än vad andra gör, och som alltid möter mig med ett leende på läpparna. Och bara för att hon, just ikväll när mitt humör har varit i botten, citerar allt med ett citat från vår favoritbok. Ett citat som passa perfekt in på just ikväll. Då frågar jag mig, hur kan hon veta precis vad hon ska säga till mig, i alla lägen, för att få mig att må bättre. Så inser jag, att det kan man bara om man är vänner på riktigt. För då vet man hur den andra funkar, och man vet precis vad man ska säga för att det ska kännas liiite liite bättre, även i de där lägena där det egentligen inte borde gå. En sådan vän borde alla ha.
 

everything is a mess, but it's my mess, and the best part is that i can share it with my real friends <3

 

Kommentera

Publiceras ej