A sad goodbye

2kommentarer

Min fina familj. Som jag älskar er.
 
Det blev en kväll med mycket skratt och glädje, men som avslutades i tårar när det faktiskt gick upp för oss att det var sista gången för oss, tillsammans. Jag brukar inte gråta när jag borde. På min skolavslutning i nian till exempel, så grät jag ingenting, fast jag ville. När alla tränare kramade på oss igår, och gav oss en DVD med ihopsatta gamla videos på, så kom det ingen tår. Jag grät inombords, och tittade på medan alla andra grät. Sen tog vi ett sista gruppfoto, och kramades lite till. Det var när vi ställde oss i en ring, med armarna runt varandra, och sjöng vår hejaramsa en sista gång som det brast. Jag hulkade å tårarna rann och det enda jag kunde tänka var "jag kommer aldrig mer att stå här, med de finaste människorna på jorden, och sjunge den här hejaramsan igen. Det här är sista gången." Då brast det för mig, och för många andra.
 
Men det var ett väldigt fint avslut på 11 långa och fantastiska år tillsammans. Ett finare avslut hade vi inte kunnat önska oss. Och det har vi våra tränare att tacka för, som ordnade det här. De är underbara, och de bästa tränarna man kan tänka sig. Utan dem så hade vi självklart inte kommit såhär långt
 
Många år av glädje och kärlek har gått, och nu står vi här
Vi minns, vi saknar och kommer ihåg alla lyckliga minnen som vi på bär
En gemenskap och kärlek som inte riktigt går att sätta ord på
Men nu är det dags att gå skilda vägar, och på egna ben stå.
Men trots att vi inte längre går och tränar i samma hall,
Och trots att vi inte är tillsammans i våra fall
Så kommer denna truppen att alltid finnas kvar
Det spelar ingen roll, om vi så tusen mil ifrån varandra far
För vi är en familj som håller ihop i vått och torrt
Och vi kommer alltid att finnas där för varandra, även när det är regnigt och grått
Så istället för att vara ledsna, så kom ihåg all glädje som vi varandra har gett
Och viktigaste av allt, glöm aldrig att vi rockar fett.
 
Jag älskar er världens finaste familj. Jag har sagt det så många gånger och jag säger det igen, jag vore inte den jag är idag utan er. Ni har gjort mig stark och hjälpt mig att klara mig igenom jobbiga perioder i mitt liv. Tack vare er har jag fått vara med om och upplevt hur det är att vara en del av en gemenskap så stark, att det inte går att beskriva. Tack för att ni har gett mig det. Tack för den här tiden.

2 kommentarer

Andrea

17 Jun 2013 23:35

❤ Fint skrivet ❤ tänk vilken gåva denna tid tillsammans är ❤ Minnena kan ingen ta ifrån oss ❤

Svar: Tack Andrea! Jaa, det är en väldigt fin gåva <3
None None

Mami

18 Jun 2013 16:45

❤ Vi har verkligen haft en stark gemenskap - i ur och skur, genom blod svett och tårar. Arga och glada ihop! Det är det som bundit oss samman. DEN gemenskapen kommer vi alltid bära med oss! Håller med dig dock - Vi kommer aldrig mer köra vår hejaramsa ihop ❤ och det suger!! Tack söta vän för alla tålmodiga stunder med mig som tränare! Puss

Svar: Så sant! Och det har inte varit något jobbigt alls att behöva "stå ut" med dig som tränare, det har bara varit bra! <3
None None

Kommentera

Publiceras ej