Livet är en dans på rosor men det är en dans med svåra steg

0kommentarer

Idag har jag känt mig ledsen. Jag vaknade imorse å kände mig ledsen. Tom, sviken, besviken, arg, ensam, opepp å allmänt nere. Jag tycker att det är viktigt att sånt får komma fram. Överallt så läser vi idag lyckliga meddelanden, precis överallt. Facebook, twitter, instagram, bloggar, tumblr och på massa andra sidor. Därför tycker jag att det är viktigt att det faktiskt får komma fram ibland att man inte var på topphumör. Ibland känner man sig ledsen, det gör alla. Jag lovar er, alla känner sig ledsna och nere ibland, men det viktiga för folk är att hela tiden skriva hur bra man mår. Så det skadar kanske inte att slänga in ett meddelande någon stans ibland, å skriva att idag är jag lite ledsen. Om man känner för det. Det gör ju inte alla.
 
Man kan tänka precis likadant fast tvärtom också. För överallt så ser vi också bilder och texter på hur ledsna alla är och hur synd det är om en å bla bla bla. Det är inte heller så jävla roligt å se. Men så kan det vara ibland, man har låga perioder. Då kanske man kan tänka på dock att lägga upp någon text eller bild när man är glad också. Eller helt enkelt bara bestämma sig för att vara glad. Jag lovar er, det funkar.
 
Jag testade nämligen imorse :) Trots att jag var arg å ledsen så tänkte jag att ``nä, nu banne mig tänker inte jag gå runt å vara ledsen hela dagen´´. Också började jag tänka på något som gör mig glad. I det här fallet så började jag tänka på hur roligt det skulle bli å få träna mina grabbar sen! Och oj vad det funkade :) Jag var faktiskt ganska glad hela dagen :)
 
Det funkar inte alltid, men man måste ge det ett försök i alla fall! Å vissa dagar behöver man bara få vara nere å ledsen å vräka ur sig hur dåligt allt är!
 
Så är det med det.

Kommentera

Publiceras ej