Be positive!

1kommentarer

Sitter å läser tränings å hälsobloggar. Jag vill verkligen komma igång med träningen ordentligt igen och jag vill va i form! Jag vill ha muskler och bli stark och verkligen kunna känna att jag är nöjd med hur jag ser ut.

Richard sa en väldigt bra sak till mig här om dan, när vi pratade om att min motivation till att träna var som bortblåst. Han frågade mig varför jag tränar, jag svarade att det är för att jag vill hålla mig i form och vara nöjd med hur jag ser ut. Han frågade mig då varför jag vill hålla mig i form och jag svara att jag inte skulle tycka om mig själv ifall jag inte tränade.
Såhär skrev han då: Du känner att du "måste" göra något för att UNDVIKA något NEGATIVT. Känns det som en stark drivkraft tror du?

Sååååå sant! Hör ni själva hur negativt det låter! Klart som fan att min hjärna inte vill ut å träna! Så istället skulle man då alltså tänka: Jag VILL träna för då kommer jag att känna mig POSITIVT förstärkt av en ännu friskare kropp

Detta är mitt nya tänk nu alltså. Jag tror att man kan komma långt med detta, när det gäller allt. Behöver inte vara just träning.

Så tack Richard för din vishet och dina kloka ord!

1 kommentarer

Richard

16 Apr 2012 23:36

Det var så lite så :) Du är grym!

Kommentera

Publiceras ej