Jag tror tamejfan inte att killarna har det så lätt som alla tjejer får det att låta!

2kommentarer

Ett ganska intressant ämne togs upp på rasten idag, vi började diskutera om transvestiter. Först och främst, vad är det? Är det bara när könet vill se ut som det motsatta eller vill de vara det motsatta?
För om det är så att man vill se ut som de motsatta könet så kom vi in på en fråga som började diskuteras ganska mycket och det är varför inte tjejer upplevs som transvestiter när de är lite ``pojkflickiga´´ och klär sig som killar mm, men killar kan upplevas som transvestit väldigt lätt, bara genom att kanske vara lite ``tjejig´´. Det är ju konstigt. Jag är lite pojkflicka av mig (även om jag tror att jag börjar få fram mina feminima sidor nu) , tycker bättre om killkläder, sminkar mig inte osv. Aldrig har väl någon ens kommit på tanken att kalla mig transvestit.
Men om vi säger att en kille kanske skulle sminka sig lite, då skulle ju han bli kallad transvestit med en gång. Det är ju helt klart orättvist!
Alla snackar jämt (även jag ibland) om att killar, de har det så bra, behöver aldrig raka benen, de behöver inte tänka på hur de ser ut, inte föda barn och de slipper ju faktiskt ha mens!
Men hallå, vakna upp världen, vilka är det inte som måste stå ut med oss tjejer när vi har pms? Och om en kille får en stor fet jävla finne i pannan, inte kan han sminka över den då heller.
Om en kille någon gång skulle få för sig att kanske testa ett klädes plagg, som är lite tjejigare, då får han jävla bög eller transvestit uppslängt i ansiktet. Killar måste vara tåliga och starka, de får inte gråta för då är man mesig. Får jag fråga när ni senast såg en kille gråta?
Killar ska vara coola och häftiga, men inte otrevlig för då e han en idiot. Nej han måste vara coola och snäll och gullig på samma gång. Någon som försökt med det? Jag slår vad om att det är svårt!
Och tänk er hur bra pojkvän en kille måste vara för att tjejen ska bli nöjd. Hur mycket krav ställs det inte på pojkvännen av flickvännen? Minst lika mycket som det ställs på en tjej, skillnaden är att det är det enda man får höra, man får aldrig höra alla krav som ställs på alla killar. Jag slår vad om att de flesta som läser min blogg har sett någon sån här lista över hur en pojkvän ska vara. Den är låååååång! Killar ska bry sig, vara snälla oh gulliga, men inte för jobbiga och påträngande, var si var så.
Nu drar ju jag alla över en kam, visst finns det de som är annorluna och så. Det finns det ju alltid.
Men det jag försöker säga är att jag tror killar har det minst lika jobbigt som oss tjejer, men på ett annat sätt. Dock skyltar inte killarna med det lika mycket som tjejer ska göra hela tiden.
Jaa, nu blev det ju ett ganska långt inlägg. Men tror jag fått fram det jag ville nu iallafall. I fortsättningen så ska jag tänka mig för innan jag börjar klaga på hur lätt allt är för killarna, för jag slår vad om att det inte är så lätt som alla tror.

2 kommentarer

mamsen

19 Jan 2011 06:31

oao - snacka om krönika!!

vivi

19 Jan 2011 10:35

Hmmmm........tänkvärt.......

pok

Kommentera

Publiceras ej