Dag 25- En Första

0kommentarer

Jaa, då kan man ju fråg asig, vadå en första? Vad är det för rubrik. Eller ah, de frågade jag mig iallafall.
Jag bestämde mig för En Första Flickis!
För er som itne vet så är en flickis som en handvolt fast bakåt. Alltså, man kastar sig bakåt, sätter i händerna och slåt över med benen. Något som används inom gymnastiken iprincip jämt.
När jag var liten, så bestod mina sommrar av att hoppa studsmatta med Hanna och Linni. Två barndomsvänner till mig som gick och går på gymnastik. De kunde diverse volter, och självklart fick ju jag prova på de mesta.
Flickis var väl den första volten jag lärde mig själv på studsmattan. Jag kommer dock bara ihåg minnet väldigt väldigt svagt, jag måste varit typ 6 eller 7 år. Vi hade stått och tragglat de där nedrans flickisarna länge men i vanlig ordning så var det väl rädslan som satte stopp för att jag skulle klara den själv.
Både Hanna och Linni peppade på och började tillsut muta :P 5 kronor skulle jag få om jag klarade flickisen (kom igen, det var faktiskt mycket när man var liten :P) Och jag skulle ändå bli buren hem (vem kan motstå ett sådant erbjudande?)
Så, jag gjorde min flickis och visst blev jag buren hem. Hängde mellan Hanna och Linni hela vägen hem :P 5an kommer jag itne ihåg något om.
Det var min första flickis :)


Ojojoj, gamla tider. Men, jag hade aldrig varit något inom gymnastiken om det itne vore för er två! <3333

Kommentera

Publiceras ej