Sånt jag funderar lite på

2kommentarer

Jag har trååååååkigt!! Vill skriva men vet inte vad jag ska skriva... Irriterande.  Kanske ska ta något att äta. Eller skriva lite på min skräcknovell... Tåls å tänka på hörni.
Imorn är det torsdag. Torsdag betyder träning, både för mig och med tjejerna. Vet ni vad jag kom på nu? Idag ska jag lägga mig tidigt! Jag ska försöka komma i säng vid 10! Vet ju iof hur det brukar sluta, slutar aldrig där det borde, men idag ska jag verkligen försöka :) Tror det kan bli riktigt skönt. Så är jag utvilad och allt till skolan och träningen imorn :) Vill bli så jävla dyktig på gymnastik! Har ni tänkt på hur mycket man vill hela tiden? Men det räcker ju inte alltid, man måste ju göra något åt saken också. Försöka. Göra sitt bästa. Kanske försöka se förbi små motgångar och försöka ändå. Det är banne mig lättare sagt än gjort, de vet jag. Samtidigt är ju viljan något riktigt viktigt. Annars kan man inte bli bra på något eller klara av något tror jag. Och ibland kanske man tror att man inte vill. Man kanske är påväg att ge upp. Det kommer ju ändå inte gå. Men man kanske får gräva lite djupare i sig. Plocka fram de bra sakerna. Man kanske till och med kan behöva lite hjälp från andra. Någon som pushar än. Peppar. Kom igen, du kan. Ja. Så kan det vara.
Tro på sig själv är också viktigt. Självförstroende. Det räcker inte alltid med att andra tror på än, även om det är viktigt de med. Man måste tro att man kan något, att man klarar det. Det kan vara allt från att våga läsa upp någonting högt för hela klassen, till att klara en riktigt svår volt på träningen. Något man varit rädd för länge. Då behöver man tro från andra och tro på sig själv, man behöver viljan och kanske lite pepping från andra.
Herregud jag bara svamlar. Ojojoj vad min hjärna ska tänka hela tiden :P
Lite speciellt inlägg. Sånt jag funderar lite på.

2 kommentarer

Vivi

13 Oct 2010 23:26

Du är så klok Frida (som även din far brukar säga)

du är faktiskt det.....kloka ord!

Pok

mm

14 Oct 2010 20:07

Inte dumt att lägga sig tidigt. Lyssnade häromdagen på en professor som förklarade viktigheten med att få rätt dos av sömn, ca 7-8 timmar. Det är nämligen kroppen som skriker efter det, vill må bra. Får den inte tillräkligt blir den sur. Och det avspeglar sig i humöret och orken. Deppig kan man bli utan att veta varför, och man känner sig olustig. Känns det igen? Tänkte nämligen på dig när jag lyssnade till honom. pussi pussi

Kommentera

Publiceras ej