Dag 7- Min bästa vän (mina bästa vänner)

6kommentarer

Jaa, jag kan inte skriva om min bästa vän, för jag har flera. Inte riktigt fattat egentligen när man är bästa vänner, eller varför man ska ha det, man kan väl lika gärna ha många väldigt bra kompisar?
Men, om jag har bästa kompisar så är det iallafall de här tre:

Agnes Westergård

Du, min kära vän, har jag känt länge. Dock hittade vi inte varandra förän i 7an, då vi blev väldigt bra kompisar. Vet inte rikitgt hur de kom sig att vi blev kompisar, det bara blev så. Vi har gått i samma klass sen vi började sexårs, men då gilalde du inte mig :P Jag tog tydligen Jasmine ifrån dig ;) Vi umgicks väl lite sådär, men inte vansinnigt mycket. I mellanstadiet bokstavligen hatade vi varandra! Vi bråkade väl om Robban, båda gillade honom, och vilket bråk de vart utav de hela :P Sen blev de bara så att vi inte gillade varandra. sen i 6an tror jag det var, så blev vi sams igen. Sen i 7an klickade vi väl. Vi kom väldigt bra överens och så har det varit nu i snart tre år. Och jag vet att jag aldrig skulle klara mig utan dig gumman. De insåg jag när jag nästan sumpade allting på en sommar. Vi har inte pratat om det någonting men somamren mellan 7an och 8an så sumpade jag nästan vår vänskap. Och jag är galet tacksam över att jag fick tillbaka dig och jag ångrar så de jag höll på å förstöra. Och jag vill att du ska veta att jag vill aldrig, aldrig vill att det ska hända igen! Och du, jag är orolig. Snälla hjälp mig å inte låta de hända, jag kan inte förstöra våran vänskap, den betyder alldeles för mycket. Förlåt om jag är en idiot ibland, osocial och tråkig, jag har ju sagt till mig själv att jag aldrig ska glömma mina vänner. Det är det viktigaste som finns. Och jag blir orolig för att det ska hända. Men så länge jag har dig så vet jag att det ordnar sig. Det ska du veta. Du betyder en massa för mig Agnes och utan dig så vore jag inte den jag är idag. Glöm aldrig det.



Jasmine Ingevald
Jasmine, fina du, har jag känt minst lika länge. Ännu längre till och med. Om jag inte mins helt fel så började våran vänskap på mora badet. Du och jag gick i samma simskola :P Ute och simmade, i regn och rusk, alla väder.
Och det vara början på våran vänskap :) Vi fick reda på att vi skulel börja i samma klass sen på Länna skola. Tänk, vi var typ bara 5 år när vi träffades!! :P
Hehe och kommer ud ihåg vad vi tyckte det var häftigt, för vi skulle börja i samma klass, vi fick sitta vid samma bord, fick samma lärare, fick hamna efter varandra på uppropet och fick samma fadder :P Haha! Och när jag alltid frågade om man kunde äta potatis med skal på, varenda gång vi fick potatis i skolan. Och den dagen som jag inte frågade det, så gjorde du det :P Mycket minnen har vi tillsammans, och om jag minns rätt så var vi bästidar ungefär till 2an eller 3an. Sen hände något. Vi bråkade typ och sen slutade vi umgås. Det var sorgligt, men kanske är det så att man måste få gå skillda vägar ett tag för att sen kunna hitta tillbaks till varandra :) Få växa till sig lite. Så vi umgicks väl inget speciellt på hela mellanstadiet, sen i 7an hittade vi tillbaks till varandra :) Du, jag och Agnes. Det blev vi tre. Är det inte sjukt? Jag tycker det är galet på något vis, men underbart :)
Du betyder väldigt mycket för mig Jasse, det ska du veta. Alltid så förstående.  Du är en väldigt fin vän!



Mikael Wiman
Sist men absolut inte minst, du Micke. Skulle jag ens ha något liv just nu om jag inte kände dig?
Dig träffade jag för första gången när jag var 7 år, på (hör och häpna) donken! Haha, lite galet :P Vad jag kommer ihåg, så var jag och mamma där och du var där med din mamma. Det var vinter, snart jul, och vi duskuterade årets julkalender som då var Diselråttor och Sjömansmöss. År 2002 var det, så då var jag alltså 7 år och du 16. Hm... får för mig att jag var yngre. Aja iallafall, din mamma jobbade på fritidset jag gick på just då så henne kände jag ju :) Dig var jag väl lite rädd för, var ganska blyg när jag var liten :P Lite tillbakadragen innan jag hade kommit igång. Hur som helst så blev vårt nästa möte automatiskt på fritids, du var där ibland eftersom din mamma jobbade där. Du visade mig lite på gitarren och jag kom ihåg att på somararna kunde vi sitta länge på bryggan på mora badet och bara snacka. Även fast jag var så liten. Vi bara satt där och pratade. Jag älskade det.
En gång, var jag jättearg på mamma för att jag skulle gå på fritids två dagar på sommarlovet :P Du var med då när jag var arg. Och vad säger du? ``jag kan vara där dem dagarna då´´. Tror aldrig jag glömmer det. Genast blev det roligare.
jag tror det var i 5an, kommer inte riktigt ihåg, men då började vi spela gitarr. Gitarren som nu är en stor del i mitt liv, precis som du. Att du hade tålamod fattar jag inte, men tack och lov att du hade det. Så mycket saker du har fått mig och göra, och jag ångrar inte en enda grej utav dem. Även om jag kan vara bångstyrig och envis och dum ibland.
Sommaren 2009 utvecklades våran vänskap till något mer. Vi satt och spelade gitarr flera timmar i streck, träffades och badade, såg på film. Vi gjorde massa. Och nu Micke, så känns du som en bror för mig. Så nära står du mig och så mycket betyder du för mig. Du är den storebrorsan som jag alltid velat haft. Vi tjaffsar ibland, vi kan till och med bråka, men är det inte så det ska vara då? Är det inte så med syskon?
Hehe nu när jag skrev det där kom jag och tänka på en grej :P Något du säkert glömt bort, men som faktiskt betydde väldigt mycket för mig. När vi skulle gå på en djurgårdsmatch, du tog ju med mig på en, då skulle du förbi fritids och hämta något. Sen när vi skulle gå tillbaks till bilen så ropar någon liten kille och frågar ``Micke är det där din syster?´´. ``Nästan´´ svarade du. Nästan. Det betydde mer för dig än vad du antagligen trodde att det gjorde. Så nästan Micke. Du e nästan som min bror.
Jag hoppas och tror att du kommer vara en stor del av mitt liv och mig hela livet ut. För mig blir du inte av med. Jag klarar mig inte utan dig. Glöm mig aldrig. Försvinn aldrig ur mitt liv. Snälla du. Låt det aldrig hända. För jag tänker aldrig låta det hända.




Det här blev ett långt inlägg, men så blir det när det är människor man tycker mycket om :) Svårt att få plats med alla känslor i ett inlägg :P Men ni tre, betyder väldigt mycket för mig och skulle någon fråga mig vem som är min bästa vän, då skulle jag svara att det var ni!




6 kommentarer

Hanna

19 Dec 2010 21:34

jag då...:( :P <3

vivi

19 Dec 2010 23:21

Frida att få va din vän, vilket kap!

Jag tror att du är en vän som man alltid, alltid kan lita på!

Pok

uffe

19 Dec 2010 23:28

Jaha, och vad är det för fel på mig va.... för att inte tala om trollet ludenben......

Wiman

20 Dec 2010 00:39

Vad fint skrivet Frida..

hade jag varit lite mer blödig så hade kanske tårarna runnit, men inte denna gång:)

haha och för en gångskull så gillade jag både bilderna du la upp på mig:)

Kram på dig L S

Jasmine

20 Dec 2010 17:49

DU är en fin vän!! Jag kommer ihåg det där med potatisskalen som om det var igår, haha det var tider det:D Och du ska veta att du betyder mycket för mig med!!! Väldigt väldigt mycket!!! <3

Agnes

20 Dec 2010 19:21

Älskar dig så jävla mycket gumman!!! Du, jag och Jasmine :) det borde alltid vara så <3<3<3

Kommentera

Publiceras ej