Dag 5- Vad är Kärlek?

1kommentarer

Gud det här är en svår fråga. Gått runt och funderat lite på den här frågan så jag visste vad jag skulle skriva men inte kommit fram till något riktigt... Så det blir väl ett utav mina svammel inlägg de här då ;)
Kan ju börja med att skriva att kärlek definitivt inte alltid är något vackert. Kan vara hemskt och jobbigt och rent utav ett helvete. Olycklig kärlek tror jag är bland det värsta som finns. Aldrig varit med om det dock, men kan tänka mig hur jobbigt det måste vara.
Men oj så underbart det kan vara också. Känna pirret i magen å hur de riktigt bubblar i kroppen. De e mysigt :)
Sen måste ju inte kärlek bara vara mellan pojke och flicka som blir kära i varandra. Kan ju vara kärlek till en kompis, sina föräldrar, till sitt barn, till ett djur, syskon, flicka till flicka, pojke till pojke, ja man kan väl känna kärlek till det mesta egentligen. 
Men kärleken som när man blir riktigt kär i en annan person, den e speciell tror jag. Det är nog en väldigt speciell känsla som är väldigt svår att förklara. Man måste nog vara med om det för att förstå. Särskilt underbar är den väl om personen man är kär i är kär tillbaka :)
Tror inte direkt jag kommit fram till något direkt svar, men något vet jag säkert och det är att utan kärlek i sitt liv så klarar man sig inte.

1 kommentarer

mm

17 Dec 2010 19:05

kloka ord om en till synes enkel fråga, men så sant så sant, att det helt enkelt inte är lätt att förklara! pussi pussi (Tror att du aldrig i ditt liv behöver vara utan kärlek så länge som din familj finns!! ) Men man vill ju också bli älskad av andra, eller hur!!

Kommentera

Publiceras ej