Dag 09- Min tro

0kommentarer

Jaa, det här har jag ju skrivit om i ett inlägg öfrut om jag inte minns helt fel. Men drar det lite snabbt igen, eftersom det är det jag ska skriva om idag :)
Jag tror inte på någon Gud, tycker inte det är fel alls att man gör det, men det är inget jag tror på. Det är lite för flummigt för mig om man får säga så. Jag kan ha trott att Jesus kanske fanns och blev uppspikad på ett kors, men definitivt inte att han skulle ha återuppstått. Tror heller inte på Eva och Adam och att världen blev skapad på 6 dagar av Gud. Jag tror mer på vetenskapen, alltså The Big Band och det där.
Men det som man skulle kunna säga är min stora tro är väl människan. Eller nja, kanske inte riktigt, jag tror mer på Tro, hopp och kärlek.
Att man måste tro på någonting, vad det än är. Tex så måste man tro på sig själv, på någon annan, på att något kommer funka osv.
Sen måste man ha hopp också. Hoppet är det sista som lämnar kroppen brukar man ju säga. Man måste ha ett hopp om att något ska funka eller att man klarar av någonting tex.
Sen kärlek måste ju alla ha. Man måste ha kärlek runt omkring sig, utan kärlek klarar man sig inte. Då blir man tokig anser jag.
Så det är vad jag tror på. Utan de här tre sakerna så klarar man sig inte, sen spelar det ingen roll om man tror på Gud eller något liknande, man klarar sig fortfarande inte utan de här tre sakerna. Anser jag. Det här är vad jag tycker och tror.
Dock har jag absolut ingenting emot folks religion eller tro, man får tro på vad man vill så länge det inte skadar någon annan.

Kommentera

Publiceras ej